allmusicianslikesmusic.blogg.se

Vi står för felstavningar!

Ungdomsrevyn

Publicerad 2014-10-06 21:25:00 i Allmänt,

Tjo!
 
Jahopp, i söndags var jag och såg ungdomsrevyn, så kul att se så många fantastiskt duktiga personer, och extra kul när man känner en del av dem. Musikerna, alltså den gruppen där C är med, är helt fruktansvärt tajta och grymma! :) 
(Här är Oliwer Carpman, som hade den första monologen i revyn)
 
En av höjdpunkterna för mig var numret Drakula, som var ett dansnummer som Emir Aljic koreograferat till låten Hysteria av Muse, fruktansvärt bra låt, och väldigt cool dans! 
Höjdpunkt nummer två var nog TV-spelsmusikmedley som Johannes Annfält hade arrangerat, eftersom jag älskar film- och spelmusik, bra låtar och bra arrangemang :) 
Ett av de bästa teaternumren var ett där C var med och det var upplagt som ett stylingprogram, där de tog upp en man ur publiken och skulle fixa en "bakfyllefrisyr". Stylingprocessen var underbart kul att se på! 
 
(Linus Gustafsson som "Ernst" som är programmets ledare. På stolen sitter också Tony, som var den som blev utsatt för en mindre makeover) 
 
 
Såg ni inte revyn i år, så borde ni göra det nästa år, fantastiskt kul att se så många duktiga personer framföra bra nummer på bra nummer :) 
 
Men över till dig C, vilka var de roligaste numren att göra/repa? :) 

---
 
Tack för det Elias! 
 
Jo, i helgen hade vi alltså föreställningar i lokstallarna, och det var MAKALÖST! Jag har aldrig upplevt ett härligare gäng i hela mitt liv! Jag saknar redan hela ensemblen och hopppas att så många som möjligt stannar kvar för nästa års föreställning! 
 
Här har vi "Drakula", ett musiknummer med låten Hysteria, grymt cool baslåt med en helt fantastisk dans! Bättre dansare än våra får man fan ta attleta efter asså! Ungdomsrevyn är verkligen ett ledande exempel på att Katrineholm är en asaktuell och häftig kulturstad!
Här är "Hårvård med Ernst", en sketch som jag fick äran att skådespela i. Runt min axel håller jag Linus Gustafsson, en utmärkt skådespelare och mycket mycket trevlig människa! Fantastisk sketch att spela i, speciellt eftersom publiken älskade den!
Och här spelar vi "Godismannen" eller Candyman, som är en av de låtar vi repade längst, men som man aldrig tröttnade på. Längst fram ser man Izza och Emma, orkesterns OHOHOHOOOTROLIGT talangfulla sångare och pianister! Inget skulle ha kunnat låta lika bra som det gjorde utan dessa två!
 
Så... Vad ska jag säga? Jag längtar tills nästa år så att man får göra detta igen! Alla i ensemblen har sin egna lilla plats i mitt hjärta, och det kommer de alltid att ha, och så är det bara!
 
Men för att svara på Elias fråga så säger jag utan tvekan "Destination Framtid" eller Daft Punk-medleyt av Pentatonix som vi gjorde, fast med komp. En så jäkla häftig låt att spela, och ännu roligare är det när man spelar en låt som får överlägset mycket mer respons av publiken än de andra låtarna. Och faktumet att vi musiker fick lära oss den i smyg (pga historier jag inte tänker gå in på) och känna oss allmänt busiga när vi lärde oss den är pricken över i:t!
 
 Tack till alla som kom och tittade på oss! (Och tack till Jenny Cronholm, min mamma, som tog bilderna jag, Charlie, använde)
 
 
/C och E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två stycken engagerade och kulturande tonåringar som bor i Katrineholm, men går på två olika musiklinjer på två olika gymnasium. Grejen med den här bloggen är att visa hur mycket man faktiskt kan göra i Katrineholm om man bara vill. Vi vill även göra gymnasievalet enklare för de som vill gå i musik!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela